Default Cuba dulu....baru nilai.............rezeki kita.....insyaAllah

Assalamualaikum,
Kepada sesapa yang berminat untuk menderma dan menambah pendapatan
sendiri dipersilakan untuk membaca artikel ini. Baca dulu, baru anda
buat penilaian anda dengan sejujurnya, insyaAllah. Hanya bermodalkan
RM10 anda akan menemui kehidupan baru yang anda impikan selama ini.
Hanya dengan internet surfing, dengan izin Allah, anda akan memperoleh
hasil yang boleh dibanggakan. Jangan komen, tapi baca dulu, insyaAllah,
dibukakan hati andab untuk membacanya.....

PERHATIAN!!!! JIKA ANDA TIDAK BERMINAT UNTUK MENYERTAI PROGRAM INI SILA
FORWARDKAN KEPADA KWN2 YG MUNGKIN LEBIH MEMERLUKAN...TERIMA
KASIH..?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /
Secepat Mungkin!!!
TUKARKAN RM 10.00 JADI BERLIMPAT GANDA
Program Ikhlas Untuk Pemodal Kecilan Multi Level

Assalamualaikum,
Saudara/saudari, muslimin/muslimat,

Anda yg budiman, sblm anda menganggap ?xml:namespace prefix = st1 ns =
"urn:schemas-microsoft-comffice:smarttags" /surat ini tidak
munasabah, saya cadangkan supaya anda membacanya terlebih dahulu.
Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat Malaysia & luar
negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10 sahaja. Tidak kira apa
status, keturunan, umur & warganegara, anda berpeluang merebut
pendapatan yg lumayan ini. Wang akan mengalir masuk walaupun anda
sedang tidur! PercayalahˇK

Sebulan yg lalu, saya sedang melayari news groups spt anda skrg ini &
menjumpai artikel spt ini yg mengajak saya melabur RM10 utk mendapatkan
pulangan beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak lain tak
bukan mesti bertujuan hendak mengenakan org shj!... ttp spt kebanyakan
org, saya tertanya2, jadi saya terus membaca artikel itu. Artikel itu
menyatakan bahawa hantar RM2 kpd 5 nama & alamat yg disertakan di dlm
artikel tsbt. Anda kemudian diminta meletakkan nama & alamat anda pd
tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post artikel itu
ke sekurang2nya 200 newsgroup (tdpt beribu2 newsgroup di internet jika
anda rajin surfing). Slps saya meminta pandangan beberapa org rakan &
memikirkan semula risiko yg ada, saya membuat keputusan utk mencubanya.
Tiada apa yg merugikan saya kecuali RM10 & 5 keping setem 30 se, kan?
WELL GUESS WHAT!!! Dlm tempoh 7 hari, peti surat saya mula dipenuhi
WANG!!! Saya betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pd
bila2 masa shj ttp wang itu tetap dtg. Saya memperolehi RM240,226.00
dlm tempoh 35 hari shj!!! Sangat berbaloi! Dgn hanya pelaburan sbnyk
RM10 & 5 kpg setem 30 sen, WANG DTG SENDIRI KE DLM PETI SURAT SAYA!!!

Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yg lebih penting kenapa
ia berfungsi sebegitu. Yg peting, anda cetak artikel ini SEKARANG utk
memudahkan anda mendapatkan semua langkah2 yg diperlukan. Saya pasti,
jika anda mengikuti langkah2 yg tlh diatur dlm artikel ini, anda akan
mula membuat duit sblm habis penghujung minggu ini. Anggaplah program
ini sbg 1 peluang keemasan bg meningkatkan taraf ekonomi anda. Tahukah
anda bahawa cara ini tlh dipraktikkan oleh berjuta2 org di seluruh
dunia bg memungut derma & mengumpul modal perniagaan. Percayalah!!K dlm
masa 40-50 hari anda akan memperolehi sbnyk RM1,627,230.00 tanpa penat.
Kalau tdk percaya, apa kata anda mencubanya dahulu!

Spt saya, mungkin anda juga ragu2 dgn program seumpama ini. Mulalah
pelbagai soalan bermain di fikiran; Adakah program ini sah di sisi
undang2? Soalan spt ini pernah diajukan kpd seorang peguam. Beliau
memberitahu bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter)
tp disebabkan setiap risalah dilengkapi dgn maklumat terperinci
mengenai sistem program tersebut, maka ianya SAH di sisi undang2. Yg
plg kerap bermain di fikiran saya ketika itu ialah; Adakah ia satu
penipuan? Jawapannya TIDAK SAMA SEKALI kerana ia tidak spt surat
berantai, di mana pihak yg menerima seolah2 diugut utk melakukan apa yg
dikehendaki oleh surat tsbt, program spt ini tidak memaksa / mengugut
mana2 pihak malah ia memberi pilihan kpd pihak yg menerima utk
mengabaikan program ini sama sekali. Di samping itu, dgn segala
maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan program ini
sebuah perniagaan yg sah & amat menguntungkan semua pihak asalkan
mereka rajin berusaha. Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana,
sesiapa shj yg rajin menghantar risalah ini, mereka berpeluang besar
utk memperolehi hasil yg lumayan. Sangat2 lumayan sebenarnya.

Apa yg PENTING utk anda fahami ialah program ini bukanlah suatu
penipuan & ia tidak menyalahi undang2; & ia hampir TIDAK mempunyai sbrg
RISIKO!! Sekiranya anda JUJUR & RAJIN menyebarkan program ini, anda
akan memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn usaha yg anda
curahkan, malah tidak mustahil lebih dr itu. Jika anda tidak
menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak anda.

Firman Allah SWT bermaksud,
Iblis & syaitan menakutkan manusia dgn kerugian & kepapaan supaya jgn
menderma utk kebaikanˇ¦.

Program ini tlh dicipta stlh dibuat penelitian & kajian terperinci ke
atas program2 yg ada di negara2 maju & ianya tlh diringkaskan seberapa
yg boleh bg memudahkan usaha para peserta. Jumlah RM1,627,230 / apapun
jumlah yg anda inginkan sudah tidak mustahil lg. Pokok pangkal, anda
bertindaklan dr SEKARANG & gembelingkan usaha ke arahnya dgn penuh
keyakinan & kesungguhan. Baca & fahamkan arahan sblm menyertainya
supaya tdk berlaku penganiayaan kpd peserta lain secara tdk sengaja.

Bagaimana Caranya?

Langkah 1
Pertama sekali anda dikehendaki menghulurkan sumbangan RM2 shj kpd
setiap peserta. Utk tujuan itu, anda balutkan wang kertas berjumlah RM2
dgn kertas agar tdk dpt dilihat. Utk memudahkan penghantaran &
mengelakkan kecurian, sila hantarkan Wang Kertas & jgn sesekali
menghantar Wang Siling kerana terlalu berat utk di pos. Anda
dinasihatkan agar membalut wang tersebut di dlm kertas gelap supaya org
lain tidak dpt melihat isi kandungan surat tersebut. Masukkan ke dlm
sampul surat (yg berwarna coklat lebih baik). Apa yg anda lakukan ini
ialah satu perkhidmatan yg sah & tidak melibatkan penipuan, jadi
janganlah anda risau akan apa yg anda usahakan ini. Kemudian, pastikan
setiap sampul surat berisi wang & gamkan sampul surat tsbt agar tidak
mudah di buka. Seterusnya, poskan kpd setiap nama & alamat peserta yg
terdapat pd Senarai Nama Peserta.

Langkah 2
Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka gugurkan nama
& alamat Peserta 1 drpd senarai itu. Anjakkan nama Peserta 2 ke ruang
Peserta 1, Peserta 3 ke ruang Peserta 2, Peserta 4 ke ruang Peserta 3,
Peserta 5 ke ruang Peserta 4 & masukkannama & alamat anda pada ruang
Peseta 5 yg tlh dikosongkan td. Pastikan senarai nama & alamat baru itu
berada dlm kedudukan yg betul & pastikan juga alamat itu tepat bg
memastikan tidak berlaku sbrg penganiayaan kpd peserta lain. Anda juga
boleh menggunkan nama samaran jika tidak mahu dikenali.

Langkah 3
Kemudian, poskan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika perlu)
ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet spt laman-laman
web diskusi, forum dan message board. Contohnya ..Buka Netscape /
Internet Explorer & pergi ke laman web pencari spt Yahoo! utk mencari
laman2 web diskusi, forum & message board. Antaranya saya sertakan
disini.
1.
2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.
,
18.
,
19.
,
20.
,
21.
,
22.
,
23.
,
24.
,
25.
,
26.
,
27.
,
28.
,
29.
,
30.
,
31.
,
32.
,
33.
,
34.
,
35.
,
36.
,
37.
,
38.
,
39.
,
40.
,
41.

42.
,
43.
,
44.
,
45.
,
46.
,
47.
,
48.
,
49.
,
50.
,
51.
,
52.
,
53.
,
54.
,
55.
,
56.
,
57.
,
58.
,
59.
,
60.
,
61.
,
62.
,
63.
,
64.
,
65.
,
66.
,
67.
,
68.
,
69.
,
70.
,
71.
,
72. "iklan-niaga" ,
73.
,
74.
,
75.
,
76.
,
77.
,
78.
,
79.
,
80.
,
81.
,
82.
,
83.
,
84.

Dan banyak lagi yahoogroup yg boleh kita join.

dan juga anda boleh email kan kepada kawan2 email anda...tetapi ada
laman web yang kenal mendaftar dahulu sebelum masuk. Atau anda juga
boleh mengepos salinan ini kepada sesiapa sahaja di seluruh Malaysia,
setelah anda mengubah nama anda di kedudukan Peserta 3 jikalau anda
berminat melalui pos anda harus salin muka surat 5 untuk mengubah nama
dan alamat untuk diganti kan dengan nama dan alamat anda barulah proses
mengepos boleh di jalankan. Anda boleh menyemak alamat yang terdapat
dalam Buku Panduan Telekom, ini kerana terdapat beribu-ribu nama dan
alamat yg berdaftar dengan Telekom Malaysia atau sumber rujukan yang
lain.

Langkah 4
Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar (biasanya 40-50 hariutk
ganjaran yg lbh besar) utk mencapai matlamat ini bilamana wang kiriman
drpd peserta2 lain yg menyertai program ini akan anda terima. Semakin
ramai yg menyertai program ini, maka semakin berkembanglah kedudukan
anda. Sila lihat carta sebagai rujukan (andaian 15 peserta menyertai
setiap peringkat,dan setiap seorang menjana 15 lagi peserta).

CARA PENGIRAAN
Peserta 5 (Anda bermula di sini)
15 peserta x RM2 RM30.00

Peserta 4
15 peserta x (15) x RM2 RM450.00

Peserta 3
15 peserta x (15) x (15) x RM2 RM6,750.00

Peserta 2
15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 RM101,250.00

Peserta 1
15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM2 RM1,518,750.00

JUMLAH
RM1,627,230.00

Jgn cuba menipu, Allah melihat apa yg anda lakukan. Sekiranya anda cuba
menipu iaitu dgn meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan
menerima wang sbnyk RM30 shj. Oleh itu, bersabarlah kerana giliran anda
akan tiba juga. Anda perlu ingat, bukan semua org berfikiran positif
spt kita. Andainya tdk ramai yg menyertai program ini, tentu jumlah
wang anda terima sedikit shj kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya
mengpos sbnyk mungkin artikel tsbt ke internet. Walaupun 50% shj yg
menyertainya, anda masih boleh memperolehi sumbangan sbnyk RM406,808.
Saya yakin artikel2 yg anda kirim itu akan mendapat jawapan (wang) spt
apa yg tlh saya alami.

Sila ikuti arahan yg tlh ditetapkan & imbuhan lebih RM1,627,230 boleh
menjadi milik anda dlm tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih
kekal bertahan atas dasar kejujuran semua pihak. Anda skrg akan menjadi
salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di dlm
perniagaan ini anda tdk menjual barang2 yg dpt dilihat ttp sebaliknya
anda menjual perkhidmatan. Perkhidmatan ini terjamin selamat &
dibenarkan!! Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila masa anda
memerlukan duit, anda boleh mencubanya lagi & lagi & lagi... SILA INGAT
bahawa program ini masih terus bertahan krn kejujuran semua peserta yg
tlh mengikuti langkah2 yg telah digariskan dgn sempurna. Cuba anda
bayangkan, jika anda jujur, program ini akan berterusan & duit yg
diterima oleh org2 lain akan sampai juga ke tangan anda. Hantarkannya
sekarang, masukkan nama anda dalam senarai dan anda telah mula
berniaga!!!

SENARAI NAMA PESERTA

Peserta 1
Jasny Hanif (Mario) bin Hassan,
No 85, jalan 8/5, seksyen 8,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor .
(**Anjakan nama & alamat Peserta 2 ke sini)

Peserta 2
Saiful Adli bin Razak
241 F Blok A Jln Sultan Azlan Shah,
Sungai Nibong,
Bayan Lepas,
11900 Pulau Pinang.
(**Anjakan nama & alamat Peserta3 ke sini)

Peserta 3
Siti Nurhafiza aisya Bt Mohammad,
1449 Cabang 3 Kg Tok Saboh.
22300 Kuala Besut,
Terengganu.
(**Anjakan nama & alamat Peserta 4 ke sini)

Peserta 4
Mahligai Pengantin,
61A-M-06 Jalan Sungai 2,
University Shop Lots,
11700 Gelugor,
Peneng.
(**Anjakan nama & alamat Peserta 5 ke sini)

Peserta 5
Zyda Management,
P6-B-07-03,
Plaza Indah Apartment,
Taman Sepakat Indah, Sg. Chua,
43000 Kajang, Selangor
(*** Tuliskan nama & alamat anda disini sebagai Peserta 5 - baru )

LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS!
DERMA & SUMBANGLAH KPD PESERTA TERSEBUT
NESCAYA ANDA JUGA AKAN MENERIMA DERMA & SUMBANGAN SEUMPAMANYA. INSYA
ALLAH!!
-------------------C-------------------

Bagaimana Utk Mengiklankan Ke News Group?

Melalui newsgroup iaitu laman2 web yg mengandungi diskusi, forum /
message board, anda boleh mendapat keuntungan tanpa mengenali /
mengetahui siapa yg telah membaca risalah anda. Walaupun ia tidak
selamat dr segi security kerana anda tidak mampu mengawal org bawahan
anda, ttp anda boleh menyebarkan risalah anda kpd lbh drpd 5000 org dlm
satu masa. Cuba anda lihat fakta ini, di seluruh dunia ada terdapat
lebih drpd 32,000 laman web bercorak diskusi & pd satu2 hari, lbh drpd
5,000 org melawat laman web spt berikut. Di dlm dunia terdapat lbh
kurang 2 BILLION pengguna internet yg berdaftar & pd setiap hari
dianggarkan lbh drpd 50,000 pengguna baru mendaftarkan diri, bayangkan
berapa ramai org yg bakal menyebarkan risalah yg mengandungi nama &
alamat anda, & setiap org yg menyalin risalah anda akan menghantar anda
sebanyak RM2. Sekiranya dlm masa 2 bulan 50000 org menghantar anda RM2,
anda akan memperolehi RM100,000!!! Banyak tuˇK

Langkah 1
Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu pilih menu
EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah & kemudian pilih menu
EDIT-Copy utk menyalin risalah anda.

Langkah 2
Buka aplikasi 'notepad' (Start-Programs-Accessories-Notepad) & pilih
menu EDIT-PASTE utk memaparkan risalah anda & stlh membuat perubahan yg
diterangkan di atas, pilih menu FILE-SAVE utk menyimpan risalah baru
anda seboleh2nya dlm bentuk *.txt (biasanya ia automatik).

Langkah 3
Buka Netscape / Internet Explorer & pergi ke laman web pencari spt
Yahoo! utk mencari laman2 web diskusi, forum & message board.

Langkah 4
Pergi ke laman2 web tsbt & pilih diskusi, forum / sebagainya & hantar
risalah anda. Anda perlu mengisi ruangan SUBJECT sbg tajuk anda & pergi
ke risalah anda td, pilih menu EDIT- COPY utk menyalin & klik pd ruang
utk mengisi risalah anda pd laman web tsbt & pilih menu EDIT-PASTE pd
Netscape / Internet Explorer anda. (Anda juga mungkin dikehendaki utk
mendaftar diri pd laman web tersebut, tdk mengapa kerana anda hanya
mahu menyebarkan kpd mereka yg ingin mencari sumber kewangan yg sah &
anda hanya menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan shj stlh memastikan
yg program tsbt PERCUMA)

Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yg perlu anda lakukan skrg ialah pergi ke
message board seterusnya & ulangi langkah2 di atas. Setiap message yg
dihantar akan mengambil masa kira2 30 saat utk muncul di skrin anda.
IngatˇK lebih banyak anda iklankan (message board dsb) lebih banyak
duit yg akan anda dapat!! Mudah kan? Slps ini anda akan mula menerima
wang tsbt sblm anda sempat mengiranya! Malah, anda mungkin perlu
menyewa Peti Surat kerana jumlah kiriman wang yg anda akan terima
terlalu banyak sekali. Anda juga boleh menggunkan nickname jika tidak
mahu dikenali ttp pastikan alamat yg disertakan adalah tepat agar surat
tersebut boleh sampai ke tangan yh hak!

Terima Kasih.
SELAMAT MENCUBA
& GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE JALAN KEBAJIKAN!!!
Bantulah Mereka Yg Memerlukan
Wassalam........

SEMASA ANDA INGIN MENGHANTAR DUIT TOLONG PASTIKAN ANDA SERTAKAN NAMA
DAN ALAMAT ANDA SEKALI BAGI MEMUDAHKAN KAMI MEMPROMOSIKAN LAGI....

'KEJUJURAN ASAS KEJAYAAN'

Anda ber-Yahoo!?
Bosan dengan spam? Mel Yahoo! memiliki perlindungan spam yang terbaik
http://my.mail.yahoo.com/

surf

wrote...

Assalamualaikum,